Seiran 1:72 Tamiya

Текущ групбилд Япония (01.07.2014 - 30.09.2015)
Заключено
Аватар
Vesselin
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 412
Регистриран на: 01 Дек 2006, 16:56
Местоположение: Sofia

Seiran 1:72 Tamiya

Мнение от Vesselin »

След като видях този модел на сайта на Хобикулт не можах да се въздържа да не си го взема.
Причините са много. До сега не съм правил модел на тази фирма, нямам и японски самолет, нямам и хидроплан, освен това по този начинмога да се пусна в групбилда.
Името на модела Сейран означава буря от ясно небе. Името никак не е случайно, тъй като идеята е била този самолет да може да се превозва от подводницата И 400 и да излети от специален катапулт като изненада противника. Много добра идея за времето си, но войната е приключила, преди да планът да може да се реализира. Друг интересен факт е, че самолетът е с редови двигател, нещо нехарактерно за японските самолети от това време. Двигателят е взаимстван от немските съюзници и е по лиценз на DB 601.
Моделът е много добър, въпреки че матрицата е от далечната вече 1997 г. Има разбира се някои грешки, но не много трудни за коригиране.
Ока за се, че за него няма наличен афтърмаркет. Използвах малко подръчни материали за кабината, но след затварянето на фанара не се вижда кой знае колко.
След китването грундирах с грунд на Alclad и след това минах с гланцово черната основа на същата фирма. Идеята ми беше след като мина с нитачката да полова металически цвят като съвсем леко да претъркам за места боята на модела. Но забелязах, че на други модели в нета под боята се подава оранжев грунд и сега се колебая как да продължа. Моля който може да ми даде идея как да процедирам от тука нататък.

Веселин Найденов

e-mail: v_naidenov@abv.bg
skype: vesonai
Facebook: Veselin Naidenov
Аватар
falcona357
Мнения: 372
Регистриран на: 29 Сеп 2014, 20:52
Обратна връзка:

Re: Seiran 1:72 Tamiya

Мнение от falcona357 »

Зависи как искаш да го правиш.Може го грунд да е олюпен,а мойе и до оригиналният за модела алумин.Иначе оригиналния грунд е нещо червенко наподобяващо ръжда
Изображение
Аватар
falcona357
Мнения: 372
Регистриран на: 29 Сеп 2014, 20:52
Обратна връзка:

Re: Seiran 1:72 Tamiya

Мнение от falcona357 »

Изображение
Аватар
falcona357
Мнения: 372
Регистриран на: 29 Сеп 2014, 20:52
Обратна връзка:

Re: Seiran 1:72 Tamiya

Мнение от falcona357 »

Аз също имам същата гадинка само че 48 на Тамия.Това което съм замислил за моя.Алумин.....Лак......течна маска тук там с тампон вместо сол и дестилирана вода.После червения грунд навсякаде,лак да запазя боята....червената де.Отново с тампон тук там течна маска .После прешейд....първа ръка боя тънко ,по-тъмна ,по-светла от същата боя...после супер разредена тънка освовната боя,лак.....махам течната маска,лак пак.После слафам декалите отново лак,смивки....маслена боя и воала готов.....ако ти се чака 1 месец мойе да видиш моя как го правя.Просто съм се захванал с бая модели сега и дундуркам трудно моя Раиден покрай всичко останало и като се стигне до боя ще продалжа моя Сейран.Стъпките който ти описах са аналогични при направата на моя Рекс
Изображение
Аватар
falcona357
Мнения: 372
Регистриран на: 29 Сеп 2014, 20:52
Обратна връзка:

Re: Seiran 1:72 Tamiya

Мнение от falcona357 »

Изображение
Аватар
falcona357
Мнения: 372
Регистриран на: 29 Сеп 2014, 20:52
Обратна връзка:

Re: Seiran 1:72 Tamiya

Мнение от falcona357 »

Има и друг вариянт.Люпиш тук там до алумин и накрая с маслени бой имитираш грунда .Нещо такова
Изображение
Аватар
falcona357
Мнения: 372
Регистриран на: 29 Сеп 2014, 20:52
Обратна връзка:

Re: Seiran 1:72 Tamiya

Мнение от falcona357 »

Изображение
kongo79
Мнения: 59
Регистриран на: 21 Яну 2012, 00:50

Re: Seiran 1:72 Tamiya

Мнение от kongo79 »

Веско, жълто-оранжевото което се подава под зеления цвят не е грунд. По принцип японските прототипи и изпитателни машини са се боядисвали с тази ярко оранжева боя /някои изцяло, други само по долните повърхности/. Зависи от кой източник гледаш цвета го дават като prototype orange, или пък се твърди, че е използвано trainer yellow. Моята гледна точка е, че двата цвята нямат нищо общо по между си и при Сейран-а е използван оранжевият цвят. Има една доста известна снимка на пленен Сейран /ако не се лъжа в Йокосука е правена/, на която добре се вижда, че самолета първоначално е бил боядисан изцяло в оранжево, а в последствие всички горни повърхности са боядисани в зелено. В http://www.j-aircraft.com има няколко снимки от реставрацията на друг Сейран преди доста години. На тази машина пък не се вижда да има оранжево нито по долните нито по горните повърхности /ако трябва да съм по точен, по долната повърхност на едното полукрило се виждат някакви тъмно кафеви петна, по мое мнение корозия, а от горната страна под протритата зелена боя директно лъсва метала/. За сметка на това тялото очевадно е боядисано в prototype orange, което допълнително е потъмняло от годините стоене и стои почти като кафявото използвано в Япония за боядисване на витлата на машините. Най-интересен пък ми е хоризонталния стабилизатор - основата ясно си личи, че е боядисана зелено в/у оранжево, външната сгъваема част обаче не показва никакви следи от наличие на оранжево под зеленото.
Като цяло Сейрана си е тъмна Индия, малко произведени машини, няма яснота коя машина е прототип, коя серийна, коя използвана за тренировка на екипажите и коя част от ескадрилите на подводниците от клас I-400. Според мен спокойно можеш да го вапцаш както ти е кеф - изцяло оранжев, оранжев отдолу зелен от горе, изцяло оранжев и пребоядисан в зелено от горе, сив от долу зелен от горе.
Специално за оранжевия цвят ми допада интерпретацията на Агама, но определено има нужда от изсветляване със сиво защото ми идва твърде ярък и наситен. Долу ти пускам някои от гореспоменатите снимки.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Тази статия ще ти е полезна за жълто-оранжевото /макар и да се отнася за цветовете на тренировъчните Зеро-та/ http://www.j-aircraft.com/research/amer ... ameiro.htm .
Изображение
Аватар
LZ-BTA
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 850
Регистриран на: 10 Окт 2007, 19:08
Местоположение: LBSF/SOF

Re: Seiran 1:72 Tamiya

Мнение от LZ-BTA »

Към мнението на моят стар приятел - варненския ромлянин, мога да добавя и аз туй-онуй!Първо - поздравления - този модел и без спряният от производство фотоец на Eduard си е достатъчно добър. Аз си го взех покрай I-400 на Tamiya, уж да онагледи използваните въшки в 1/350 на подводницата. Ето докъде доведе моето, лично, проучване. Общо са произведени 29(по американски източници 31) самолета. Първите 8 бройки се водят прототипи и носят означението М6А-1, а SEIRAN е добавено към означението за "серийните" 18 машини, предназначени за I-400 и I-401. Първите 8 броя, бидейки прототипи, са боядисани в тестовия оранжев цвят, заедно двата тренировъчни M6A-1К(KANZAN), като последните, от изброените, са единствените Aichi-та, произведени с колесници. В оранжево е боядисан и единственият прототип, с двигател Mitsubishi Kinsei MK8P. Той вече носи означението M6A-2 и се пада първият самолет от поста на Владо. Познава се по промененият вход на въздухозаборника на масленият радиатор от ляво на двигателя, заради използваният по-различен мотор, но из интернет пространството тази снимка обикаля като M6A-1. Останалите 18 хидроплано-изтребитело-бомбардировачи са боядисвани върху метала със стандартните бои, използвани за авиацията на имперския японски флот. От тях оцелели бройки има 3. По време на операция "Хикари", останалите налични самолети на борда на двете супер подводници, са били боядисани в сребрист цвят и са им нанесени американски опознавателни знаци в нарушение на всички международни закони. На 16 август 1945 г. заповедта за капитулация, заварва участниците в операцията на път към атола Улити(днес част от Микронезия). За да няма доказателства, всичките 6 SEIRAN-а са изстреляни през катапулта с прибрани криле и днес са някъде в северните подстъпи към атола, на дъното на Тихи океан. Изцяло от теб зависи кой вариант ще избереш! Успех, ще следя с интерес развитието на темата!
Александър Ненов

"Он на мене че ми вика "той", кога я съм "вие"!!!!"
Аватар
Vesselin
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 412
Регистриран на: 01 Дек 2006, 16:56
Местоположение: Sofia

Re: Seiran 1:72 Tamiya

Мнение от Vesselin »

Напредвам с моделчето доста. Вече е боядисано и са му поставени декали, като такива съм използвал само за надписа на опашката. Предстои му малко тониране на цветовете с масла, филтри и смивки.
Съюото се отнася и до колесарката. На нейните дъски се опитвах да правя и имитация на дърво и мисля, че се получи прилично.

Веселин Найденов

e-mail: v_naidenov@abv.bg
skype: vesonai
Facebook: Veselin Naidenov
Ssasho0
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 593
Регистриран на: 04 Юни 2012, 10:06

Re: Seiran 1:72 Tamiya

Мнение от Ssasho0 »

Доколкото се вижда от снимките, дървото е станало екстра! Дъските са лесно различими, което е важното, особено в 1:72! С масло ли ги прави или друга техника?
Александър Крантев
e-mail: akrantev@abv.bg
FB: Alexandar Krantev
Изображение
Аватар
Vesselin
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 412
Регистриран на: 01 Дек 2006, 16:56
Местоположение: Sofia

Re: Seiran 1:72 Tamiya

Мнение от Vesselin »

Техниката е много проста. Използвах Italian sand и German tank brown на Lifecolor. Като по-тъмния цвят го разредих доста и нанесох с мека плоска четка. Основният въпрос сега е каква смивка да използвам за самолета и за количката.
Веселин Найденов

e-mail: v_naidenov@abv.bg
skype: vesonai
Facebook: Veselin Naidenov
Заключено

Обратно към “Групбилд”