
Модела е на А-Модел в 1:144, направен от ужасна пластмаса. По спомени го започнах през 2009г., екзалтиран след видяното от първото ми ходене в Мошонмагяровар.


Основните неща по самолета и доработките се състои в това, че А-Мъдел са направили някакво много криво стъкла на кабината, което няма нищо общо с това, което трябва да бъде на самият самолеД. След няколко опита напипах вярната посока с подходящите материали, но накрая в общи линии, малко обърках маските и не се получи много вярно по форма остъкление, но е в пъти по-добре от това което бяха заложили производителите на модела.
Отворил съм реверсите, като по самите двигатели заигравката също не е малко, отворих вратата на екипажа и оформих предверието, доработих значително колесниците с помощта на останали ецове, поиграх си доста с антените и тръбите на пито. Доста стечове и омазвания, като по истински руски самолеД.
Нека споделя и малко история за самият самолет:
Ан-74 е руско/украински транспортен самолет, с екипаж от четири души - командир, втори пилот, щурман и борден инженер. Създаден е за експлоатация в условията на крайният Север. Първи полет - ноември 1983 г. Ан-74 се явява преработен опитен Ан-72, чийто първи полет е през 1977г. Трябвало е да замести остаряващите вече Ан-24, 26. С него се превозват товари техника и хора на малки и средни разстояния в разнообразни климатични условия от -60°C до +45°C и в различни климатични пояси, в това число арктически и високопланински. Може да се експлоатира на оборудвани и необорудвани летища, да каца на разнообразни терени, в това число грунд, лед, сняг.
Ан-74 позволява превозването на товар до - 7,4т., в това число и 10души. Отделно може да превозва до 52 души, в зависимост от конфигурацията с крейсерска скорост 550-700 км/ч и таван 10 100 метра.
Самолета е изпълнен в конфигурация - високоплан, с два турбо-вентилаторни двигатели Д-36, серия 2А, с излетна тяга по 6500 кгс поставени над крилото и Т-образно опашно оперение.
Интересното при този самолет и разположението на двигателите - поставени с по-голямо изнасяне напред и отгоре на крилото, като практически се изключва попадането на чужди предмети в двигателя при кацане и излитане, повишава се подемната сила на крилото при обдухване от изходящата струя на двигателя, по горната му повърхност и вътрешните задкрилки (ефект на Коанда), като се и намалява по този начин нивото на шума от самата екранировка на крилото от реактивната струя на двигателя.
До 2010 Ан-74 се експлоатира в над 20 държави.




Ето и линк за по-подробно описание в процеса на изработка:
viewtopic.php?f=85&t=4744




Ето линк са повече снимки на вече готовият модел:
viewtopic.php?f=86&t=4745