Здравейте,
сглобих си два бързи състезателя на Форд. И двата модела са пластмаса с добавен фотоец, останалото е повече или по-малко стандартно.
1) Ford Escort 1600RS на сравнително новият и не особено известен производител Belkits. За пръв път правя техен модел и исках да видя за какво става въпрос. Освен това намирам колата за красива

, въпреки че е доста грозна! Колата е на победителят в Daily Mirror RAC Rally 1972, Roger Clark и Tony Mason от Team Esso Uniflo. Много приятен и лесен за сглобяване модел, определено препоръчвам на всеки

Единственото, което съм сменил са чистачките, оригиналните бяха ужасни

Не съм състарявал модел, а може би трябваше, все пак е рали състезател и не е нормално да е така чиста

, но много ми харесва така
Вторият модел е на страхотният Ford GT Mk.II 1966 с пилот Ken Miles, завършил втори на Leh Mans. Това е колата от филма Ford vs. Ferrari

Моделът е на Meng, които изкараха и 1/12 малко преди този в 1/24. Изключително детайлен модел с великолепен двигател, но и с някой недостатъци. Нищо фрапиращо, но определено не е от лесните модели за изработка. Този път реших да състаря модела, малко ме болеше сърцето докато го цапах, но бях решил, че го искам като в края на състезанието. Освен това има и снимки по които да се води човек. Гледайки снимките, някой може да каже, че "това синьо не е онова синьо"

и ще е прав. Колата е била боядисана в типичното за Ford през периода Arcadian blue, а не в Gulf Blue, както е във филма. Е за съжаление оказа се трудна работа да намеря боя за Форд от преди 50-60 години и се наложи сам да я забъркам по снимки. Така че, да определено това синьо не е онова синьо

Модела отново е "от кутията" като се изключи чистачката. Не знам защо, но това е толкова видим детайл, а производителите просто плясват някакво ужасно парче пластмаса вместо фотоец, особено при положение, че в модела така и така има платка фотоец. Получи се доста "мръсна" кола

както и трябва да е
