Проблем с акрилен лак

Раздел за техники при изработка, боядисване и финишинг на модели
Публикувай отговор
Mitkov
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 315
Регистриран на: 21 Ное 2016, 07:08
Местоположение: Лом, Монтана

Проблем с акрилен лак

Мнение от Mitkov »

Случи ми се нещо странно! Използвах акрилен гланцов лак на Миг Хименез. След като нанесох смивка по разшивката, с леко напоен в емайлов разредител тампон започнах да почиствам излишното. И за лош късмет, лака започна да става на топчета и да пада! Някой имал ли е такъв проблем?
Митко Митков (Mitkov)
Аватар
Vesselin
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 406
Регистриран на: 01 Дек 2006, 16:56
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с акрилен лак

Мнение от Vesselin »

Имах такъв проблем с лак на Валехо, а Хименез преопакова техните продукти. Много са калпави и вече за лакове ползвам само Gunze, като предпочитам C серията с тъмносиния етикет.
Веселин Найденов

e-mail: v_naidenov@abv.bg
skype: vesonai
Facebook: Veselin Naidenov
Аватар
Academica
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 2142
Регистриран на: 30 Май 2007, 10:44
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с акрилен лак

Мнение от Academica »

Mitkov написа: 09 Фев 2018, 07:02 Случи ми се нещо странно! Използвах акрилен гланцов лак на Миг Хименез. След като нанесох смивка по разшивката, с леко напоен в емайлов разредител тампон започнах да почиствам излишното. И за лош късмет, лака започна да става на топчета и да пада! Някой имал ли е такъв проблем?
Кофти работа.
И аз напоследък се хващам, че ползвам все повече продуктите на Дедо Гънзе с тъмносиния етикет (тия дето миришат хуууубаааавооооо..... )
Светослав Цанков
Изображение
Ssasho0
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 582
Регистриран на: 04 Юни 2012, 10:06

Re: Проблем с акрилен лак

Мнение от Ssasho0 »

Разтварянето на акрилен лак от емайлов разтворител е нормално и ще се случи независимо от марката! Ако искаш лакът да не се разтваря от съответния разтворител ползвай емайл или полиуретанов и смивка с акрилен разтврител. Странно е ставането "на топчета" , обикновенно е "на парцали" :D . Аз също предпочитам продуктите на Tamiya или Gunze пред почти всички други, все пак за лак, особено гланццов ползвам само 2К на Zero Paints, горещо го препоръчвам!
Александър Крантев
e-mail: akrantev@abv.bg
FB: Alexandar Krantev
Изображение
Mitkov
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 315
Регистриран на: 21 Ное 2016, 07:08
Местоположение: Лом, Монтана

Re: Проблем с акрилен лак

Мнение от Mitkov »

Ssasho0 написа: 09 Фев 2018, 11:11 Разтварянето на акрилен лак от емайлов разтворител е нормално и ще се случи независимо от марката! Ако искаш лакът да не се разтваря от съответния разтворител ползвай емайл или полиуретанов и смивка с акрилен разтврител. Странно е ставането "на топчета" , обикновенно е "на парцали" :D . Аз също предпочитам продуктите на Tamiya или Gunze пред почти всички други, все пак за лак, особено гланццов ползвам само 2К на Zero Paints, горещо го препоръчвам!
До сега съм ползвал гланцовия Mr.Hobby, светлосиня етикет и никога не с е скапвал от емайлов разредител.Сатена на Миг много ми хареса, но от гланца съм разочарован. Единствения плюс е, че няма мирис.
Митко Митков (Mitkov)
Аватар
Academica
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 2142
Регистриран на: 30 Май 2007, 10:44
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с акрилен лак

Мнение от Academica »

Ssasho0 написа: 09 Фев 2018, 11:11 Разтварянето на акрилен лак от емайлов разтворител е нормално и ще се случи независимо от марката! ...
Сашо, аз моите модели ги мажа с Future (разбирай акрилен лак) преди да им налепя декалите. След това слагам ваденките, минавам още една ръка "бъдеще" и отгоре пардаша смивка, която си правя сам от емайлни бои, разредени с АМВ. Като засъхне гадостта - избърсвам с парцалче, хартишка или клечка за уши (според повърхноста), напоено с АМВ. Досега не ми се е случвало да стане реакция с акрила. :?
Светослав Цанков
Изображение
Аватар
Academica
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 2142
Регистриран на: 30 Май 2007, 10:44
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с акрилен лак

Мнение от Academica »

Academica написа: 09 Фев 2018, 14:50
Ssasho0 написа: 09 Фев 2018, 11:11 Разтварянето на акрилен лак от емайлов разтворител е нормално и ще се случи независимо от марката! ...
Сашо, аз моите модели ги мажа с Future (разбирай акрилен лак) преди да им налепя декалите. След това слагам ваденките, минавам още една ръка "бъдеще" и отгоре пердаша смивка, която си правя сам от емайлни бои, разредени с АМВ. Като засъхне гадостта - избърсвам с парцалче, хартишка или клечка за уши (според повърхноста), напоено с АМВ. Досега не ми се е случвало да стане реакция с акрила. :?
Светослав Цанков
Изображение
Публикувай отговор

Обратно към “Техники при изработка, боядисване и финишинг / Modeling technics, Painting & Finishing”