D3A1 Val Revell/Hasegawa 1/48

Текущ групбилд Япония (01.07.2014 - 30.09.2015)
Заключена
kongo79
Мнения: 59
Регистриран: 21 яну 2012, 00:50

D3A1 Val Revell/Hasegawa 1/48

Мнение от kongo79 » 01 юли 2014, 13:58

За този модел Чавдар ме подбъзиква от бая време, та реших и тук да го "турна", че повече хора да ми се смеете :D !
От заглавието си личи какво съм подкарал - японската палубна Щука. Идеята е на финала да излезе здраво използван Вал, нейде пролетта на 42-ра, който здравата е работил непрестанно още от Пърл Харбър.
В началото си мислех, че модела ще е песен като Хасегавското Зеро което направих преди две години. Уви, греда! Отдавна не го бях дъвкал толкова сополив от толкова голям и уж качествен производител. Като наизлязоха едни гадни фуги дето не щат да хващат никакъв кит, направо ми се отели вола. В крайна сметка успях да се преборя, ама ми се изпилиха нервите. Другият ужас, типичен за всичките модели на Хасегава които са ми минали през ръцете е фанара - да им изсъхнат камбанките на японските инженерчета, синове да имат зетьове да им докарат нихната мама недна! По-добре да бяха оставили прозрачните части без никакви рамки отколкото извращението което са проектирали. Два дена маскирах, не знам колко пъти ми се схващаха дланите и пръстите, очите ми изтекоха мамка им! Както и да е, първоначалната идея беше за ООБ билд и в общи линии така си и върви с няколко съвсем малки отклонения състоящи се в ецвани колани, смолна "пита на тръбо" и, ако най-накрая се наканя да отида до бат Вальо, пръскане на маркировките с маски вместо да ползвам декалите /не че декалите са лоши, но са малко дебелички, пък и е по-лесно да докарам поизносването на маркировките ако ги пръсна вместо да състарявам декали/. В същност още не съм решил и дали да не сложа едни кабели на свещите, ама нещо не мога да намеря читава снимка на маторя на туй дживотно, а пък са нужни защото по отливката на маторя няма магнети и запалителни рингове и хич не е ясно от де идат тоците.
Интериора съм го вапцал с някво зелено на Модел Мастър, ама съм го бъркал на око с жълто за да докарам желания нюанс, а пък после, вече не помня с какво, изсветлявах и тонирах боята за да му докарам поизпечен от слънцето интериор. Мисля че ми се получи, но винаги може по-добре. За таблото използвах китовия декал и след бая Агамска химия, от черната, си легна хубаво на мястото и изглежда сносно. Износването по кабината съм имитирал с три различни фасона сребристи моливи, а смивката съм правил с Тамия смоук здраво разреден с етилов спирт /за първи път пробвах тази техника и съм много доволен, по този начин тонирах и мотора след като го пръснах с Алкладец/. Забравих нещо важно, по принцип целия интериор, по инструкция, трябва да се боядиса и сглоби в една обща конструкция която после да се вкара и залепи във фюзелажа, но след като на гореспоменатото Зеро постъпих точно по инструкция, баш когато модела беше изцяло готов, кокпита реши да се отпори и падна. Горе долу успях да го наместя и залепя с капчица, ама нали парен каша духа, реших преди да правя каквото и да е по модела да пробвам дали е възможно да залепя страничните панели от кокпита на всяка половина от фюзелажа за да избегна такива неприятни моменти и се оказа, че поне тук джапанките са се представили на ниво и всичко си пасва чудесно и така постъпих. Освен решаването на евентуалния проблем при сглобката това ми помогна и при боядисването и тонирането на карантията.
Лепенето не беше проблем, но както споменах по-горе се появиха гадни фуги. Най-вече на гърба на фюзелажа м/у кабината и форкила, както и на носа пред фанара /там по-скоро не беше фуга, а пластмасата се люспеше на мястото където е бил чепа свързващ половинките на фюзелажа с рамките/. Естествено се получи и леко стъпало и фуга на корема на мястото на стика на крилото с фюзелажа, но там беше лесно оправено за разлика от канските мъки по гърба. След всичко това му теглих една ръка алкладски грунд който показа, че проблемите по гърба хич не са решени. Последва китване с СА лепило - хой, китване с течен кит на Гънзе - кор, сърфесър от 500 до 1200 - троен хой с двоен кор. Накрая го наплесках здраво със сивия кит на Тамия /с алуминиевия прах/ и най-накрая стана. Последва втора ръка грунд, която показа че вече се ядва, но пък тук таме се позапълни разшивката та се наложи да преразшивам. Абе с две думи, ебати одисеята!
Криво ляво стигнах до боя и се почна един тежък главоблъс, как аджеба да го овапцам. Последните години не са спорове, не са чудеса, аджеба, сиви ли са били джапанките в началото на войната и ако да - колко и как са били сиви. Заговори се дори за някакъв карамелен цвят, ама светъл карамел ли, тъмен карамел ли - йебем ли го!? И реших да постъпя по-най йезуитския начин - Tamiya IJN Grey, бах ги у японците, ако те не си знаят боите те да му мислят, те са виновни. Първо пляснах един пришейдинг с тамийско черно, а после фъснах два тънички слоя от споменатото сиво. След като изсъхна реших да се пробвам за сефте с постшейдинга. За отгоре добавих към основния цвят Japanese cockpit green на Тамия, защото целях да променя тоналността на боята под влияние на морската вода и слънцето. С така забърканата помия, фрийхенд, взех да пълня всяко панелче, едно след друго оставяйки пришейда с тънък слой сиво отгоре по панелните линии. За отдоле реших друго, там нали слънце не огрява, реших да изсветля вътрешностите на панелите, тъй като така ми се струва, че би изглеждал ефекта от въздействието на солената вода. За капота и антиблика пред фанара използвах емайлно синьо черно на Агама, BTW това е най-добрата емайлова боя с която съм работил /нямам предвид Агама като цяло, а именно този цвят/, кутийката я имам сигурно от 5 години, ползвана е и въпреки това не се е сгъстила и грам, а такъв страхотен кадифен ефект се получава след изсъхване, че направо умиргам от кеф. В общи линии това е до момента.
Знам че се получи Война и Мир том ІІ, ама така е като се опитвам да опиша няколко месечна работа в един пост. Фото моля:

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

П.П. След горния текст и снимки има развитие по модела, но не съм снимал. В общи линии маторя е окабелен, витлото е алкладосано и си чака само черното, кръпката около питата на Тръбо е готова и чака на финала да си получи смолната такава, маските са на път, джамеците са маскирани и вапцани, всичкия дребошлък е вапцан и си чака монтажа. В общи линии не остава много, само време да има :wink: !
Изображение
Потребителски аватар
Academica
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 2090
Регистриран: 30 май 2007, 10:44
Местоположение: София
Контакти:

Re: D3A1 Val Revell/Hasegawa 1/48

Мнение от Academica » 01 юли 2014, 14:30

kongo79 написа:...Знам че се получи Война и Мир том ІІ, ама така е ...
Леле, майчооооооо!!! Толкоз` не бях чел от асистентския си изпит! :roll:
:lol:
`Айде - успех в начинанието!
Светослав Цанков
Изображение
kongo79
Мнения: 59
Регистриран: 21 яну 2012, 00:50

Re: D3A1 Val Revell/Hasegawa 1/48

Мнение от kongo79 » 30 юли 2014, 11:30

Лека полека кака Валя се движи напред. Снимките са на две три седмици вече, така че не показват до къде съм стигнал. Благодарение на бат` Вальо китовите декали се превърнаха в маски и възможно най-бързо бяха пренесени на модела. Използвал съм само и единствено нитроцелулоза за маркировките, като червеното за хиномару-тата е Алфа червено на Зиро пейнтс което, според мен, отговаря перфектно на джапанското червено от тоя период. Така или иначе, всичко вече е пръснато и сега ми предстои да оправям всички бакии които сам си натворих /основно малки люспи отпрана боя, явно съм претупал обезмасляването преди основната боя и тук таме не държи като хората, та ще се наложи да се препръсне леко тук таме/. Дай боже, след ден два, ще му метна гланцовия лак и ще се мятам с омърлянето на птичката, няма да е лошо и да го снимам преди това де ;) . Като казах гланцов лак и се сетих да питам нещо - някой ползвал ли е стандартния лак на Алклад, нитроцелулозния не Аква-та? Има ли някаъв финт при ползването му, понася ли се с акрилна основа и др. подобни полезни неща за ползването му? Аре стига съм писал, фото моля!
П.П. За моя най-голяма изненада, въпреки наврените ми, на едно място дето слънце не огрява, ръце под маските не успя да подлее дори и капка боя :shock: !

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Изображение
Потребителски аватар
Academica
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 2090
Регистриран: 30 май 2007, 10:44
Местоположение: София
Контакти:

Re: D3A1 Val Revell/Hasegawa 1/48

Мнение от Academica » 30 юли 2014, 12:58

kongo79 написа:... под маските не успя да подлее дори и капка боя :shock: !...
А с какво маскира?
Прилича ми на едно фолио за облепване (маскиране) на автомобили. :bduh:
Светослав Цанков
Изображение
kongo79
Мнения: 59
Регистриран: 21 яну 2012, 00:50

Re: D3A1 Val Revell/Hasegawa 1/48

Мнение от kongo79 » 30 юли 2014, 17:26

Не, материала би трябвало да е същия като на маските на Монтекс - Орамаск 810 му е модела. Търси го по магазините за фолиа или по рекламните агенции. Продават го на линеен метър, ама ширината на ролката също е 1 метър така, че реално си плащаш на квадрат :D /преди 15-на дена беше 6 кинта метъра/. Апропо, когато питах продавач-консултантката за маскиращо фолио Орамаск 810, горката ме изгледа като голям камък и започна да пърха неразбиращо с клепачи и тогава се сетих да кажа сакралното словосъчетание транспортно фолио 810 и ме разбра от половин дума. Иначе казано, за тях това не е маскиращо, а транспортно фолио. Рязаха ми го на плотер с корелско файлче "made by Valcad" и ми взеха безбожната сума от 50 ст. Абе за повече подробности питай набора си, той е най-вещия в тая процедура :wink: !
Изображение
kongo79
Мнения: 59
Регистриран: 21 яну 2012, 00:50

Re: D3A1 Val Revell/Hasegawa 1/48

Мнение от kongo79 » 31 юли 2014, 12:12

Вчера определено не ми беше ден и се случиха куп свинщини за които мисля своевременно да ви информирам, че да не гризнете и вие дървото някой път!
1. Никога, ама никога не се опитвайте да почиствате боядисана с нитро боя повърхност със спирт - нитроцелулозата се изтрива на момента /в пъти по-бързо дори от акрил/;
2. Не маскирайте в/у нитроцелулоза с Орамаск 810 - остава много лепило, а и отпаря боята ако е хванала по-хлабаво /в/у емайл и акрил няма никакъв проблем/. За почистване на лепилото използвайте парче тамийска лента, след няколко залепвания-отлепвания обира всичко. За нищо на света не използвайте спирт /погледнете пак т.1/!
3. Е сега ме чака голямата хурка - трябва да ошлайфам около отпраното парче боя, както и около изтритото със спиртния тампон /за второто ще е по-лесно, че само тънко пръснатата целулоза ще трябва да шкурна, ама там дето се отпра с маската отпра не само нитрото, ами и подложката от няколко слоя тамийски акрил чак до грунда/ и проблема не е толкова в това, че ще трябва да се шлайфа, а че ще трябва да се шлайфа червено което предполага тотално осиране и порозовяване на околната повърхност. Единствено ме крепи надеждата, че с малко сапун и много вода накрая всичко ще се измие без допълнително да пострада боята :evil: ! Снощи залепих оригиналните маски около двете "палачинки" които пострадаха и ръснах няколко ръце Алфа ред за да се получи по дебел слой и тази вечер ще шлайфам с фините шкурки без да махам маските, да видим какво ще се получи.
Стискайте палци всички поправки да се получат и да няма повече издънки!!!
Изображение
Потребителски аватар
Academica
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 2090
Регистриран: 30 май 2007, 10:44
Местоположение: София
Контакти:

Re: D3A1 Val Revell/Hasegawa 1/48

Мнение от Academica » 31 юли 2014, 12:37

Ремонт неслучайно е мръсна дума в българския език! :(
Светослав Цанков
Изображение
Потребителски аватар
shelby gt500
Член на клуб "Стендов Моделизъм България"
Мнения: 2096
Регистриран: 19 яну 2012, 10:08
Местоположение: София

Re: D3A1 Val Revell/Hasegawa 1/48

Мнение от shelby gt500 » 31 юли 2014, 13:06

Владо, Владооо :ameno: :dummy: :ameno:
Чавдар Георгиев

RANGERS LEAD THE WAY

Изображение
kongo79
Мнения: 59
Регистриран: 21 яну 2012, 00:50

Re: D3A1 Val Revell/Hasegawa 1/48

Мнение от kongo79 » 31 юли 2014, 13:12

shelby gt500 написа:Владо, Владооо :ameno: :dummy: :ameno:
Само нема да кълнеш, че ша го ручаш сиренясал и немит :evil: !!!
Изображение
Заключена

Върни се в “Групбилд”